sk-SK
Slovak
cart
Košík
menu

Ako sponzorovať

Čo je sponzorstvo jazdcov?

Určite ste už počuli o inom jazdcovi, ktorý má sponzora - zvyčajne je to značka alebo obchod. Tento jazdec dostáva od sponzora náhradné diely, niekedy súpravy, niekedy tričká, topánky, batohy, čiapky, nálepky atď.- vždy záleží na tom, čo sponzor vyrobí. Veľmi dobrí jazdci, ktorí sa umiestňujú na súťažiach, potom dostávajú finančné odmeny od veľkých sponzorov a cestujú na súťaže a výstavy do zahraničia. A samozrejme sa to veľmi páči aj ostatným jazdcom. Sponzorstvo však nie je len o tom, že jazdec dostáva, ale musí aj dávať. Sponzoring predstavuje 70 % práce a 30 % je samotná jazda. Jazdec musí tvrdo pracovať a trénovať, musí byť viditeľný, musí sa zúčastňovať na pretekoch, natáčať videá, fotografovať a to všetko zverejňovať na sociálnych sieťach a na webe. Sponzorov zaujíma hlavne to, kde propagujete svoju značku. Najsilnejšie sú masové médiá - rozhovory v televízii, rozhovory v časopisoch, online magazíny, videozáznamy. Na tom sú založené aj odmeny. Nazvime to všetko profesionálnym sponzorstvom. Ale poporiadku...

Ako získať sponzorstvo?

Získať profesionálneho sponzora nie je práve jednoduché. Za 1. musíte mať. Musíte mať úroveň, musíte mať chuť, musíte mať čas, a ak chcete jazdiť pre zahraničnú značku, určite musíte mať dobrú angličtinu. Ak si myslíte, že na to máte, môžete osloviť značky alebo obchody. Musíte si položiť otázku, čo môžete skutočne ponúknuť. Určite však nestačí napísať e-mail typu "Chcem sponzorstvo, čo ponúkate". To nie je pravda. Popíšte, kto ste, čo robíte, čo dokážete, pošlite videá, fotografie, odkazy na vaše webové stránky, fanpage a hlavne nejakú prezentáciu o sebe - powerpoint, word alebo iný formát. Vytvorte niečo ako "knihu".povedzte značke alebo obchodu, kto ste, odkiaľ ste, čo máte radi, aký ste človek, čo robíte atď.musíte byť pre značku a obchod niečím zaujímaví. Ale pozor, určite nie je múdre napísať, že chcete jazdiť pre nejakú značku a pritom nepoužívať jej diely!

Profesionálni športovci vytvorili prezentáciu s ponukou. V ponuke opíšu, čo môžu pre značku urobiť (z hľadiska jazdenia a nejazdenia), kde všade boli a sú vidieť, a potom hlavne čísla (dosah na Facebooku, počet priateľov, počet zobrazení, počet odberateľov na YouTube). napr. Ako to urobil Martin Nogol. 

                          

Dobrý nápad je tiež neposielať len e-maily, ale zavolať sponzorovi a dohodnúť si osobné stretnutie, na ktorom sa predstavíte. V podstate ide o to, aby ste sponzora presvedčili, že ste zaujímavá osoba, ktorá dokáže značke dodať dobrú tvár. 

O čo vás sponzor požiada?

Sponzor bude chcieť vašu aktivitu. Bude chcieť, aby ste to skúsili. Bude chcieť, aby ste dosiahli výsledky. A samozrejme, čím ste lepší, tým viac sponzorov a tým viac sponzorských výhod získate. Sponzor bude chcieť pravidelne dostávať videá z vašich tréningov a pretekov, fotografie zo skateparkov a bude chcieť, aby ste boli známi, aby o vás vedeli aj ostatní jazdci. Preto bude dôležité, koľko ľudí máte okolo seba a koľko ľudí vás bude nasledovať a podporovať. Sponzor bude tiež chcieť, aby ste používali a prezentovali len to, s čím súhlasíte - diely dohodnutej značky, tričká s logom značky, nálepky. Jeho logo musí byť vidieť všade. Práca profesionálneho jazdca nie je len o tom, ako dobre jazdí a ako sa umiestňuje. To je tesne na druhom mieste. Hlavnou vecou je, ako sa značka propaguje, či jazdec dokáže hovoriť pred kamerou, písať správy, natáčať videá a byť neustále viditeľný. A potom, samozrejme, nesmie zabudnúť urobiť tieto veci včas.

Vždy je skvelé napísať si, čo som urobil za rok alebo mesiac. Rozvíjať tzv. BALÍK MÉDIÍ. Takto môžete sponzorovi ukázať svoju aktivitu. Sponzor musí vždy vedieť, čo robíte, nemá čas pozerať sa na váš Facebook každý deň.

Musíte chcieť robiť veci inak ako ostatní jazdci a budete za to odmenení.

Nie je vôbec zlé vyskúšať si sponzoring na českej úrovni - poloprofesionálny sponzoring - môžete jazdiť vo "farbách" nášho obchodu.

Čo sa sponzorom nebude páčiť?

Ale pozor, so sponzorstvom to stále nie je také jednoduché. V sponzorskej zmluve určite nájdete pravidlá, čo by ste nemali robiť! Ide o profesionálnu spoluprácu. Váš sponzor je profesionál v tom, čo robí, a očakáva, že aj vy budete. Niektorým sponzorom sa nebude páčiť, ak nebudete nosiť ich nálepky, ak nebudete nosiť ich trik, ak nebudete používať ich diely. Sponzor sa s vami rozlúči, ak napríklad. začnete jazdiť za inú značku bez predchádzajúcej dohody, ak sa budete správať nereprezentatívne, ak nebudete dobre hovoriť o svojej značke, ak sa nebudete správať čestne k sponzorom, ak sa k nim budete správať hrubo, ak nebudete trénovať a dodávať materiály, skrátka ak sa budete flákať. Keď sa prestanete snažiť, vaša zmluva so sponzorom jednoducho skončí. Nezabudnite, že hoci vás sponzor chce ako tvár svojej značky, nie ste jediný, komu to ponúka! A nezabudnite, že sponzor nie je práve priateľ, preto sa k nemu nesmiete správať takýmto spôsobom. Sponzorstvo nie je (aj keď je to pre mnohých jazdcov asi prekvapujúce ...) len zverejňovanie nálepiek a zdieľanie príspevkov na Facebooku!!

Ako získať podporu od Scootshop.cz?

Scootshop.cz neprijíma žiadosti o sponzorstvo. Tímy sú zložené z jazdcov vybraných na pretekoch atď.

9TransportALK13Bestial WolfBoomCrandonCream PrimeDivineFlybyMetal CoreNokaicPanda PrimusReversalRideooScootshop.czSkatenHagenStrikerUnion
phone
Zavolajte nám
chat
Alebo nám napíšte na
Prihlásenie
zabudnuté heslo
Nemáte ešte účet?Zaregistrujte sa.